Matematika

5.2.1.2  MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE

Cíle:
1) Porozumět a osvojit si dovednost využívat aritmetických operací,matematických
postupů a jejich propojení s reálnou situací.
2) Rozvíjet abstraktní a exaktní myšlení.
3) Prohlubovat schopnost logického a kritického uvažování.
4) Orientovat se v rovině, prostoru a čase.
5) Zdokonalovat se v grafickém projevu.
6) Přesně a stručně se vyjadřovat matematickou symbolikou.
7) Využívat prostředků výpočetní techniky.
8) Rozvíjet paměť žáků.

Specifikum oblasti:
Žáci jsou vedeni tak, aby k závěrům při použití vhodných metod práce docházeli sami.
Dalším důležitým cílem je naučit žáka nalézt větší množství způsobů řešení a vybrat z nich ten nejjednodušší. Žák aplikuje získané znalosti a dovednosti v ostatních vyučovacích předmětech a v praxi.


Oblast je členěna na předměty:
- Matematika

Volitelné předměty:
- cvičení z matematiky 6.  – 9. ročník- volitelný oborový den

Nepovinná nabídka předmětů a programů:
- seminář z matematiky 5.

- 9. ročník- matematické soutěže- olympiády

- srovnávací testy

 

 

 

 

5.2.2.3  MATEMATIKA

Obsahové vymezení vyučovacího předmětu: 
Matematika a její aplikace je předmět, který postupně – po celou dobu školní docházky rozvíjí a prohlubuje  logické myšlení, představivost, schopnost nalézat různé postupy řešení. Zejména důležité je, aby žák dokázal tyto poznatky převést do reálného života. Nejčastěji používané metody a formy výuky jsou frontální a skupinové vyučování. Dále využíváme různé kooperační techniky – projektové vyučování, práce ve dvojicích, činnostní vyučování, modelování, práce s moderní výpočetní technikou a dalšími pomůckami.

Časové a organizační vymezení:
Matematika se vyučuje se v odborné učebně, dále je využívána i učebna výpočetní techniky. Část výuky může být realizována formou projektů či exkurzí.Matematika je vyučována v časové dotaci:
1. ročník: 5 hodin týdně, 2. ročník: 5 hodin týdně, 3. ročník: 4,5 hodiny týdně, 4. ročník: 4,5 hodiny týdně, 5. ročník: 5 hodin týdně, 6. – 9. ročník: 4 hodiny týdně

Vazby na průřezová témata a klíčové kompetence:
V předmětu matematika se realizují některá průřezová témata Osobnostní a sociální výchova, Výchova demokratického občana, Výchova k myšlení v evropských souvislostech a mediální výchova. Převládají kompetence k učení, kompetence k řešení problému a kompetence komunikativní.

Stránka

Publikována: 7.10.2014

Naposled upravena: 11.9.2017

Vytvořil(a): Tereza Lomnická

Kalendář akcí